Regnväder

Vädret är inte så sommarlikt nu. Regn och 12-14 °C gör att tillväxten går ganska långsamt. Squash är en växt som gillar vädret nu. De frodas!
 
 
Liljorna tycker också att vädret är ok
 
 
 
Passionsblommorna, som jag har ute för första året, verkar inte heller ha ngt emot en sval, regnig sommar.
 
 
 Förra årets reafynd, hortensian  Twist 'n shout, är stora och fina.
 
 
Årets väder är väl lite engelskt, och deras trädgårdar är ju helt fantastiska. Men för tomaternas skull hoppas jag på lite augustivärme.
Helena Paulsson
2015-08-01 @ 21:22:54

Hej Agneta! Hur har du det? Kul att se dina bilder! Har dina fröer grott? Mina radbandsträd har kommit upp - vet du hur de ska övervintras?
Kram, Helena ( Italien i maj)

Svar: Hej! Visst är det kul när det gror? Mina radbandsträd är ju sen min förra italienresa för 3 år sen. De står i ett fönster i verkstan över vintern. Där inne har jag andra medelhavsväxter som citrusar och fikon. De har inte växt så mycket tidigare år men i år har det hänt lite mer.Kan det bero på gödslingen? Blåregnsfröna har grott och de plantorna är ca 15 cm höga. Lönnarna har också dragit i väg. Hoppas att de hinner avhärdas före vintern. Lycka till med plantorna!
Agneta Sjögren




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

odlingstoken.blogg.se

Trädgård och skapande

RSS 2.0