1 maj 2016 - arbetsfrenesi

Det har varit en vårdag, om än lite kall. Frisk dag, skulle man kunna säja.
 
 
Lars fick i gång motorsågen och tog ner sälg och ungbjörkar bakom hönshuset.
 
 
Solo grävde en ny grop. Efter en stund bildades det en vattenpöl i dess botten.
 
 
Jag rensade bort lite kirskål i trädgårdslandet innan jag gjorde nya reden till hönorna. En ren dunk, skär ett T med mattkniv, och klipp med plåtsax.
 
 
Och när öppningen är klar ska jag köra lite med strykjärnet på kanten för att smälta den mjukare.
 
 
Jag har klippt etiketter,
 
 
Lagt frön i blöt.
 
 
Sått grönkål, tagetes, zinnea och solrosor.
 
 
Sett en liten insekt, stekel? 
 
 
Grävt gropen till Victoria-plommonet.
 
 
Rensat bort en mängd smörblomsplantor ur en rabatt. Har tänkt göra det i säkert en månad.
 
 
Har också gett krukan med clematis benmjöl och kogödsel.
 
 
Dessutom kom Karin på em- besök, så jag bakade hallonmuffins till em- fikat.
 
 
Kollade lite i trädgården, stökigt, men naturen är vacker ändå!
 
 
Det gäller att se detaljerna!
 
 
De försvinner så snabbt.
 
 
Syrran sms:ade att det är frostvarning i natt. Ids inte täcka liljorna. De borde tåla ngn minusgrad vid det här laget.
 
 
Stjärnmagnolian har några knoppar, så har jag tur kanske det blir blommor. Om inte ngt av mina husdjur bryter av dem.Solo knäckte potatisblasten i en kruka i dag. Svansen visade stor glädje när Karin kom.
 
 
 
Och katten är med hela tiden när inte Solo är ute. Gnuggar sig hårdhänt mot mig, eller det jag visar intresse för. Det är inte så lätt att ta kort med skärpa när katten sätter mig i gungning hela tiden, ska jag säja!
Jaja, lite missöden får man väl räkna med när man har husdjur. Känner mig i alla fall väldigt nöjd med helgen!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

odlingstoken.blogg.se

Trädgård och skapande

RSS 2.0