Vad gör man av vindruvor?

 
Vad gör man av vindruvor? Min vinranka Boskoop glory ger massor av druvor. Det är inte möjligt att äta alla naturella. Ett år åkte jag och fick dem mustade, och sen hällde jag dem på PET-flaskor och frös ner dem. I år var jag en månad för sen med att skörda dem, så en stor del av druvorna fick kastas p g a mögel. Nåväl, fick tips att göra glögg på dem.
 
 
Så jag tvättade och kokade druvorna, silade av dem och blandade saften med kryddor som jag kokat i sockerlag. Och sen hällde jag drycken i 33 cl PET-flaskor som jag frös ner. 
Blev gott!
 
Kom äntligen sta och tog tag i frukterna från rosenkvitten också.
 
 
Tvätta.
 
 
Dela och pilla ur kärnorna.
 
 
Koka!
 
 
Och passera! Hur det smakade? Iiii,  det suraste jag smakat. Kräver mängder med socker. Nu måste jag gå och ha i sockret. Eller frysa ner i iskubsformen och använda istället för citron.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

odlingstoken.blogg.se

Trädgård och skapande

RSS 2.0