Snö

 
Nu har vi fått lite snö! Inte mkt men 1 dm i alla fall. Och snö är ju rätt fantastiskt.
 
 
Vilken vidhäftningsförmåga!
 
 
Nya landskap 
 
 
Mitt trädgårdsland sover.
 
 
Det blir ju lite julkänsla att baka saffransbröd när det är snö ute.
 
 
Mums! Butterkaka med mandelmassa.
 
 
Har bakat kolapudlar. Kolakaksdeg i form av pudlar.
 
 
I kylskåpet utvecklas buskpionerna. Bladen är på väg. Men de får ligga kvar i sin låda ett par månader till.
 
 
Delade på minsta Olga, nakenfröpumpa, 6 mogna fröer. . .Men tydligen ska de eftermogna tills de är helt orange, så jag hoppas hitta fler frön i nästa om ngn månad.
 
 
Tunneln gäller att inte glömma bort. Den tål inte lika stor snömängd som de andra växthusen med polykarbonatskivor. Och den är enklast att göra snöfri inifrån. Men något hårt med mjukt på, för att inte skada platsen. Fleece fungerar bra.
 
 
I tunneln har jag förberett för vintersådd. Inte en hel bädd men ca 150 cm lång bädd. Hoppas jag får till några rader med vinterhärdiga grödor.  Om ett par veckor ska jag så de första chilifrön. Inomhus.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

odlingstoken.blogg.se

Trädgård och skapande

RSS 2.0