Clematis och liljor

 
Nu börjar liljor och clematis att blomma. Jag har väldigt mycket sork som äter upp växter för mig, så största delen av liljorna bor i stora krukor. Den här är ett nyinköpt som heter 'Must sees'.
 
 
Jag har inte namn på alla, så jag lägger upp lite bilder.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu får det räcka med liljor. Har några till egentligen, men det får bli en annan gång. Nu clematis.
 
 
Det hör är min favorit, Arabella. Klättrar inte så jag har henne i bur. Blommar till november och fungerar bra i vas inne också.
 
 
Clematis recta har nästan blommat ut. Stor buske med massor av små blommor.
 
 
Nu kommer ett gäng namnlösa clematis.
 
 
 
 
 
 
 
Det här är Piluu. Nån har ätit lite på henne.
 
Clematis sieboldii, ska vara klarblå i mittrufset egentligen.
 
 
Rouge kardinal tror jag det här ska vara.
 
Mina clematis gullar jag lite med. De får vatten och näring regelbundet och belönar mig rikligt. Har mycket knopp i plantorna och det ska bli så kul att se vad det blir. 
Har köpt plantor i år också som ska ner i jorden. Ska bara rensa först!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

odlingstoken.blogg.se

Trädgård och skapande

RSS 2.0