Fredag 6 juli

Trött men nöjd sitter jag, nyduschad och sval, i sängen. Inte urlakad som omväxling. Soligt och varmt har det varit i dag också,  men jag har hållit mig i skuggan.
 
 
Klockan ringde 6, och jag tänkte börja med att vattna, men började rycka nässlor till hönsen i stället. 
 
 
Efter vattning och hundpromenad så blev det frukost i sällskap av hönsen.
 
 
De passade på att inspektera bädden dit jag kört 10 skottkärrelass med jord.
 
 
Häggmispelns bär börjar bli blåa och de är goda. Tycker ju fåglarna också. Funderar på att köpa en bärhäggmispel, de har ju större år.
 
 
Köpte ett rött vinbär från Lidl förra året. Fortfarande i kruka men ger goda bör. Inte så sura.
 
 
Första Zinnian blommar. Nöjd med färgen. Får fortsätta skriva i mogon, ögonen går igen och fingrarna lever sitt eget liv på skärnen. God natt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

odlingstoken.blogg.se

Trädgård och skapande

RSS 2.0