Fiber, är det nödvändigt?

I morgon kommer det en gubbe för att installera fiber i min fastighet. Det har medfört en del grävarbete för mig, eftersom jag bestämde mig för att gräva själv. Jag har sandjord, så jag tänkte att det är lättgrävt.
 
 
 Och 40 meter fungerade bra att gräva, men de sista 10 metrarna var i grus och det tog lite längre tid.
Sen gällde det att hitta anslutningen,  och det tog lite tid.
 
 
Det här redskapet var ovärderligt!
 
 
Och till slut så. . .jag hittade det!
 
 
Vid fiberns anslutning till huset ligger en rabatt som jag inte rensat på många år. Den var full av hallon och såpnejlikor. Men nu har jag ju möjlighet att få snyggt där också. Känns bra!
 
 
I går fick jag hjälp att beskära/föryngra ett äppelträd. Det blev ett par meter lägre och ganska urtunnat. Nu kan jag nog kasta hatten genom det!
 
 
Återstår bara att ta bort allt ris. 
 
 
 
Har ett annat försummat äppelträd vid jordkällaren. Det är fullt med torra grenar men skjuter också nytt. Och vilka ljuvliga äpplen, med smultronarom. Det trädet måste jag ta hand om. Undrar vilken sort det är?
 
 
Det har blåst rejält i dag, och i morgon ska det storma.  Men blåsten sprider också väldoften från kumquatens blommor. 
 
 
Regnet och den varma hösten får växterna att tro att vi har vår igen. Jag hoppas på en lång höst.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

odlingstoken.blogg.se

Trädgård och skapande

RSS 2.0