Gott nytt år 2019

 
Gott nytt 2019!
I dag är det 2 januari och det börjar bli vardag igen. Uppskattar när helgdagarna är över och ljuset återvänder. I dag var det ljust till 16.30, eller åtminstone så ljust att jag inte behövde tända pannlampan på hundpromenaden. Före jul var det ju mörkt redan vid 15-tiden. 
 
 
Efter några dagar med regn och plusgrader så har vi sol. Fantastiskt skönt, men resultatet är att vi har isgata överallt. Köpte ett par icebugs förra året och det är jag väldigt tacksam för. Skönt att kunna gå utan större rädsla för att halka.
 
 
I dag har jag blötlagt chilifrön och i morgon ska de få komma i jord. Det blev några sorter. Fast förre än tomaterna i alla fall. Beställde 24 sorter i går. Sen har jag väl 10 sorter sen tidigare som också ska sås. . .
 
Upptäckte att bulbillerna från Guns liljor börjar skjuta. Då finns det liv där. Förra vintern hade jag dem i källaren och när jag upptäckte dem så hängde det 2-3 dm långa blad längs lådans sidor. Nu står de i glasverandan och får ljus i alla fall. Ska snart plantera om dem i bra jord.
 
 
Vårlökarna i glasverandan sticker upp ur jorden.
 
 
Hoppas persikoträdet håller sig ngn månad till.
 
 
Och buskpioner får också ta det lugnt.
 
 
Hyacinterna har ju inte blommat klart än!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

odlingstoken.blogg.se

Trädgård och skapande

RSS 2.0