Oj vad det växer!

I söndags var det sol och 18 grader varmt. Vi satt ute och åt lunch. I dag är det ett par plusgrader och regnet avlöste av stora snöflingor.

Sen smälter ju snöflingorna ganska snabbt och blir till vatten. Och vatten behövs. Har ställt upp tunnorna vid mina andra hängrännor också. Gäller att börja samla vatten.

Har planterat om mina största Vilma i 2 liters krukor. De har börjat blomma. Och de andra plantorna drar också i väg.

Har ju 6 odlingsstationer med lysrör ovanför inne. Och dessutom mängder med perennsådder i glasverandan. Nu börjar det redan bli trångt inne och jag funderar på att flytta ut en del i växthuset och ha på värme där.

Om ett par veckor är det dags för fler sådder, så jag förbereder genom att göra krukor av tidningspapper. Vann ett kit för kruktillverkning på trädgårdsföreningens årsmöte.

I måndags var jag hos pappa för att hjälpa honom att sätta diverse lökar och knölar som han beställt från Bakker. Jag köpte några säckar jord och plockade med krukor hemifrån. Det blev 10 krukor med Dahlior, 7 krukor med Gladiolus, 10 krukor med hängbegonia, 5 krukor med purpurhatt och 2 krukor med tomater.

Lite smutsig på händerna blev han allt!

Väl hemkommen från pappa började jag klippa ner perenner. Hann med ett par rabatter. Skönt att vara i gång!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

odlingstoken.blogg.se

Trädgård och skapande

RSS 2.0