Länge sen sist!

 
 
Älskar verkligen passionsblommorna som jag har i trädgården. De står i ganska små krukor och har samma jord för fjärde året. Och blommar som tokar. De gillar utelivet på sommaren. Och sval vintervila.
 
 
Opievallmo är också en favorit. Den självsår sig överallt så där får man rycka bort en hel del.
 
 
I dag har jag skolat om en del av mina 75 hostaplantor, fjolårets sådder. De som stått i pluggbrätte, på sandbädd, har växt till sig rejält och har jättefina rötter.
 
 
De som stått i odlingsboxar med fack trängs med ogräs.
 
 
Mycket  att rensa där!
 
 
Annars så växer Cantaloupemelonerna till, kollar över honplantorna morgon och kväll och leker bi.
 
 
Rosen från Lars, som jag skulle slänga i våras pga svår vanvård under vinter/tidig vår, blommar nu.
 
 
Blommar gör också lejongapen. En del frön verkar vara färgäkta nedan andra. . .gula, cerise och orange var oväntade variationer. 
 
 
Merparten av broccolin är skördad och ligger i frysen. Vitlöken ligger på tork.
 
Bloggen har krånglat länge, därför inga inlägg på flera veckor. Nu gör jag ett nytt försök. Hoppas det lyckas.
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

odlingstoken.blogg.se

Trädgård och skapande

RSS 2.0