Livslust i april

 
Och en morgon vaknade jag plötsligt, full av energi! Vad hände? Borta var längtan att vila i soffan och skjuta upp alla måsten. Jag hade arbetslust!
 
 
Tillbringade en del av dagen i glasverandan. Solen sken och jag skolade isär paprikaplantor samtudigt som Good harvest sjöng för mig. Balsam för själen!
 
 
Var in till Ikea och köpte ett par hyllor att ställa mina småplantor på. Plockade upp fikonkrukorna från källaren också.  Har planterat om några av dem. Hälften kogödsel och hälften planteringsjord är rådet jag följer nu. Ska bli kul att se om det funkar.
 
 
Har planterat en del av mina penséer. 
 
 
Och efter att potatisen legat framme ett par veckor och fått små groddar, så la jag ner dem på ett bädd av kogödsel. Om ett par veckor blir det hink.
 
 
Mina Alstromerior har börjat grönska så det var dags att plantera om dem. Och det var verkligen välbehövligt! Vilka rötter!
 
 
Men titta! Den har satt knoppar! Vilken tuffing!
 
 
Så här har min hall sett ut i ett par månader , eftersom jag röjt ur mitt syrum för reparation. Kök, vardagsrum och övervåning har också varit belamrade . Det har varit lite jobbigt att leva i den här röran, vecka efter vecka.
 
 
Men så i går hände det; skjutdörrarna kom på plats! Och i dag satte vi ihop hyllorna som ska stå bakom dörrarna. YES! Så nu har jag börjat ställa in alla lådor i hyllorna och jag får sakta tillbaka utrymmet i resten av huset. Så skönt! Nu kan jag snart börja utesäsongen!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

odlingstoken.blogg.se

Trädgård och skapande

RSS 2.0