Njutbart

 
Sitter vid tunneln i halvskugga. Har precis ätit ett par Husmans med ägg och sill, och druckit en kopp te. Är lagom mätt i magen. Solen skiner och värmer behagljgt, fåglarna kvittrar och humlorna surrar runt i vinbärsbuskarna. Ser att en av holkarna är bebodd,,  en talgoxe sitter och matar sina ungar. Hör deras kviller.  Hönsen krafsar efter ätbart och nappar grönt gräs. Det är så rogivande,  tror jag somnar.  Livet på landet när det är som bäst. Inga stressande tankar, inga måsten  utan jag är här och nu med mina höns 
 
 
När jag först kom för att luncha med dem så var de inne i hönsgården och sandbadade. 
 
 
Men så småningom blev jag intressant. 
 
 
Väldigt intressant till och med. Fick höna i knäet.  Men min mat vill jag ha själv, åtminstone merparten.
 
Kollar Facebook och några Youtube-klipp som min lärare på Keramikakademin skickat. Den undervisningen är ju inställd,  så vi får köra på distans. Fick en godispåse med kompendium och ingredienser med posten i går. Och nu kollar jag klippen som Annie spelat in, hur man gör praktiskt. Idéerna kommer smygande och kreativiteten börjar spira. . .
Pling!' Batterinivån är 15% du behöver ladda ' ok, slut på lun



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

odlingstoken.blogg.se

Trädgård och skapande

RSS 2.0