På alla fyra

 
När nyaste rabatten ser ut så här är det bara att gå ner på alla fyra och sätta i gång att rensa. Och samtidigt så kommer man ju nära alla växter. 
 
 
Den ljuvliga hundtandsliljan, som äntligen verkar trivas. 
 
 
Kaukasisk förgätmigej,  Jack Frost, har också överlevt vintern. Så fin.
 
 
Mina narcisser är väldigt ynkliga. Trodde att det var de som skulle bli maffiga.
 
 
Men i stället är det tulpanerna som förmerat sig.
 
 
Så fina!
 
 
Även i knoppstadiet. 
 
 
 
Till och med hyacinterna kommer igen. Lite ynkligare än förra året, men ändå! 
 
 
Maskrosor på nära håll. Skulle de räknas som ogräs om de var mindre invasiva?
 
 
Fjolårets pionplanta har växt till fint.
 
 
En av mina frösådda älsklingar, Backsippa
 
 
Den här lilla solen, svalört, är jag kluven inför. Första gången jag såg den, i skogen utanför Solliden, på Gotland var den fantastisk när den täckte marken. När den tar över alla rabatter i min trädgård är jag inte lika förtjust. Ja, den är borta om några veckor, och är bra pollenkälla för insekter nu, men samtidigt så täcker den andra vårblommare. Får fundera på hur jag ska förhålla mig till den. Men först får jag ŕensa bort enklare ogräs. 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

odlingstoken.blogg.se

Trädgård och skapande

RSS 2.0